PERSONVERN

Personvern og Cookies

Mindful Moments Shop er opptatt av at du som kunde skal ha en best mulig opplevelse av å bruke vår nettbutikk, og at du skal oppleve nettsidene og handleprosessen som positiv fra det øyeblikket du begynner å se gjennom våre produkter, til det tidspunktet hvor du faktisk mottar bestillingen din. Som en del av din handelsopplevelse hos oss, vil vi forsikre deg om at vi beskytter og respekterer personvernet ditt og håndterer alle dine personlige opplysninger med omhu.

Vi overholder følgende prinsipper ved behandling av dine personopplysninger.

  1. Vi samler inn og lagrer opplysninger med følgende hovedformål:
  2. Pakking og levering av bestillingen din
  3. Forbedring av din brukeropplevelse
  4. Markedsføring
  5. Lovmessige krav
  6. Vi samler kun inn opplysninger vi trenger for de nevnte formålene
  7. Vi sletter dine personlige opplysninger når vi ikke lenger trenger dem
  8. Vi selger ikke opplysningene dine
  9. Vi oppbevarer opplysningene dine trygt

Nedenfor kan du lese mer om hvordan og hvorfor vi samler og lagrer dine personlige data - og hva vi gjør med dem.

Du kan også lese om hvordan du kan utøve dine rettigheter som datasubjekt hos oss, f.eks. be om tilgang til dine opplysninger.

Innsamling & bruk av dine personopplysninger

Fullføring av din bestilling

For å behandle din bestilling trenger vi noen opplysninger fra deg. Vi trenger navn, adresse, e-post, telefonnummer, betalingsdetaljer og selvfølgelig hvilke produkter du har bestilt.

Når du fullfører en bestilling, håndteres betalingen av våre betalingsløsningspartnere Vipps, Stripe og Klarna. Når bestillingen din er pakket og klar for sending, deler vi ditt navn, adresse, e-post og telefon med våre transportpartnere (Bring) for å fullføre leveransen.

Våre betalings- og transportpartnere er forpliktet til å oppbevare opplysningene dine trygt.

Forbedring av din brukeropplevelse

Vi arbeider kontinuerlig for å gi deg den aller beste bruker- og handelsopplevelsen på våre nettsider. Dette gjør vi på ulike vis, men en viktig del av det er å kunne spore dine søk på nettstedet vårt. Dette gjør vi ved hjelp av informasjonskapsler. Les mer om dette under Cookies lenger ned.

Markedsføring

Vi bruker også dine opplysninger for å kunne sende markedsføring til deg og for å kunne skreddersy hvilken markedsføring du ser.

Du kan alltid motsette deg behandlingen av dine personopplysninger for direkte markedsføringsformål ved å gå til Min Side og redigere dine preferanser og ved å melde deg av nyhetsbrev i linken som følger e-posten.

Lovmessige krav

I tillegg til ovennevnte behandling av dine personopplysninger, bruker og lagrer vi dine personlige data for å overholde regelverkskrav, f.eks. bokføringsregler.

Rettslig grunnlag for innsamling og bruk av dine personopplysninger

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger på følgende juridiske grunnlag:

  1. Utføring av en bestilling
  2. Vår legitime interesse

- Kundeservice

- Forbedring av din brukeropplevelse

- Informasjonskapsel-basert markedsføring

  1. Våre juridiske forpliktelser

- Lovmessige krav

Sosiale medier

Hvis du følger oss eller samhandler med oss på noen av våre sider på en tredjeparts plattform for sosiale medier, for eksempel Instagram, Facebook eller Snap Chat, vil informasjonen du oppgir være underlagt tredjepartens retningslinjer for personvern, samt disse retningslinjene for personvern.

Tidsrom for lagring av personopplysninger

Vi lagrer bare dine personopplysninger så lenge det er nødvendig, for å oppfylle formålet de ble samlet inn for eller overholde regelverkskravene, f.eks. bokføringsregler.

Når du er logget inn på din personlige kundekonto, kan du alltid redigere informasjonen din.

Du kan også sende inn en forespørsel der du ber oss om å slette spesifikk informasjon eller all personlig informasjon vi har om deg. Vi vil overholde forespørselen med mindre vi er forpliktet til å lagre informasjonen av lovmessige årsaker eller for å etablere, utøve eller forsvare en rettslig påstand.

Dine rettigheter

Som forbruker i EU er dine personopplysninger omfattet av EUs forordning for personvern (GDPR). Dette betyr at dine rettigheter som den registrerte er de samme i alle EU-land.

Nedenfor kan du lese mer om de ulike rettighetene dine:

Retten til innsyn

En av de viktigste rettighetene du har, er retten til å be om tilgang til de opplysningene vi har registrert på deg. I dette tilfellet vil vi gi deg en kopi av dine personopplysninger.

Retten til å bli glemt

En annen viktig rettighet du har i relasjonen til oss er retten til å bli glemt, hvilket betyr at du kan sende en forespørsel og be om at vi sletter de opplysningene vi har registrert på deg. Vi sletter ikke nødvendigvis alle opplysningene ettersom vi er pålagt å fortsette å lagre visse data for å kunne overholde de juridiske kravene.

Retten til innsigelse

Du har rett til å motsette deg behandling av dine personopplysninger av enkelte årsaker. Du kan for eksempel motsette seg behandlingen av dine persondata for direkte markedsføring, inkludert profilering.

Retten til korrigering

Hvis du mener at opplysningene vi har registrert på deg er unøyaktige eller ufullstendige, så gi oss beskjed, og vi vil sørge for å oppdatere informasjonen din.

Retten til begrensning

I kombinasjon med noen av dine andre rettigheter kan du også be om at vi begrenser bruk av dine personopplysninger, f.eks. i stedet for full sletting eller under vår vurdering av dine innsigelser.

Retten til dataportabilitet

Du kan sende en forespørsel og be oss om å gi deg de personopplysningene du har gitt oss i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format og å overføre opplysningene direkte til en bestemt mottaker.

Klager

Hvis du ønsker å sende inn en klage for hvordan vi håndterer dine personopplysninger, kan du alltid kontakte kundeservice. Du kan også sende inn en klage til din lokale data tilsynsmyndighet.

COOKIES

Google Analytics

Vi bruker Google Analytics til å:

  • Identifisere unike brukere
  • Huske antall og tidspunkt for tidligere besøk
  • Finne ut hvor brukere kommer fra
  • Bestemme start og slutt på et besøk

Informasjonskapsler fra kommersielle tredjepartsaktører

Vi bruker informasjonskapsler fra tredjepartsaktører (Adform, Google Adwords og Facebook) for å kunne gi våre brukere/kunder relevant markedsføring og en god brukeropplevelse. Vi bruker det også til å måle effekten av og vise mer relevante annonser. Informasjonskapslene registrerer ingen personlige opplysninger på nettstedet og dataene er anonymisert.

Informasjonskapslene gjør det mulig å:

  • Frekvensstyre annonser på bakgrunn av aktivitet
  • Se brukeradferd på nettstedet i forhold til den direkte annonsering som skjer
  • Samle informasjon om produktinteresse for å presentere mer relevante annonser
  • Mål rette annonser til utvalgte kundegrupper

Les mer om Adforms personvern på adform.com

Les mer om Google Adwords personvern på google.com

Les mer om Facebooks personvern på facebook.com

I Google Analytics har vi også aktivert støtte for bannerannonsering med remarketing. Dette gjør vi for å kunne hjelpe til med å servere annonser som er mer relevante for dine interesser. Videre medfører dette at tredjepartsleverandører, inkludert Google, kan vise våre annonser nettet over. Støtten for bannerannonsering bruker informasjonskapsler fra Google Analytics og DoubleClick for å informere, optimalisere og vise annonser basert på dine tidligere besøk på vårt nettsted.

Nøyaktig hvilke cookies som brukes og varigheten på disse vil variere ut ifra din nettleserhistorikk, og vil derfor ikke bli beskrevet i detalj. Felles for de cookies som brukes på nettstedet som ikke allerede er beskrevet i tabellen under, brukes med det formål om å servere deg mer relevante annonser.

Hvis du surfer nettet som innlogget bruker på Google, så vil Google prøve å danne seg et bilde av hvem du er og hva du interesserer deg for. Ønsker du å se denne profilen, endre den, eller slette data i profilen så kan du besøke annonseinnstillingene til Google.

Vi anbefaler deg også å besøke Google Analytics' nåværende tilgjengelige bortvalgsalternative 

Frakt!


Sending og levering

Levering av varer fra Mindful Moments Shop anses som gjennomført når du har fått varen utlevert. Varene skal sendes innenfor maksimalt 5 dager etter at bestillingen er registrert. Sending skjer først etter at du som kunde har mottatt en bekreftelse på at bestillingen din er akseptert. Levering skal normalt skje innenfor 1-5 virkedager etter at bestillingen er akseptert og innlevert hos Posten eller annen transportør. Varene sendes med Posten Norge/BRING, og kan ankomme postkontor, post-i-butikk eller direkte i din postkasse. Dette er avhengig av fraktmetode og fraktleverandør.

Mindful Moments Shop står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed om dette, så snart som mulig, per e-post mymindfultime@gmail.com 

Eventuelle feilleveranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar.

Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med Mindful Moments Shop. Dersom du mot formodning ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt. Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering vil du ha beløpet refundert senest innen 14 virkedager.

Risikoen for varen(e)

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original emballasje.